Handelsbetingelser
Følgende Handelsbetingelser gælder for køb af varer gennem YOUCAREs websites. Aftalen er indgået mellem køber og:
YOUCARE Aps
CVR: 42032158
Herlev Torv 1, 2 sal, 2730 Herlev
Afgivelse af ordre
Ordre afgivet via vores hjemmeside, er ikke en juridisk bindende aftale. YOUCARE har mulighed for at annullere ordrer som følge af trykfejl, leveringssvigt, tekniske problemer el.lign.
Ordrebekræftelse og faktura sendes først til dig, når vi har afsendt din ordre. Her vil du automatisk modtage en mail, hvor det fremgår, hvilke varer der er bestilt. Den elektroniske kvittering er alene for modtagelse af din ordre og er ikke en juridisk bindende ordrebekræftelse. Aftalen er først bindende, når du har modtaget en e-mail fra YOUCARE med bekræftelse om, at ordren er sendt.
Betaling
YOU-CARE.dk kan indløse betalinger gennem en betalingsudbyder med følgende betalingskort og services: Dankort, Visa, Mastercard, Visa Electron og MobilePay. Der pålægges intet betalingsgebyr ifm. transaktionen.
I forbindelse med at betalingen gennemføres, vil dine betalingsoplysninger blive gemt, indtil transaktionen er gået igennem. Dine betalings- og kortoplysninger gemmes hos vores betalingsudbyder Flatpay. Se YOUCARE’s cookie og privatlivspolitik for yderligere information om indsamling og opbevaring af data.
Levering
Vi tilbyder levering igennem flere fragtudbydere: Postnord, GLS, dao, og andre.
Vi tilbyder fri fragt til pakkeshops i Danmark på ordre over 399 kr.
Du kan altid se fragtomkostningerne, når du afgiver din bestilling, og har ligeledes mulighed for at vælge din foretrukne leverandør.
Forventet leveringstid er 2-3 hverdage for lagervarer. Ved restordre, kan der forekomme længere leveringstid. Status fremgår ved varen på websitet. Bestiller du flere varer, vil du først modtage din ordre, når alle varer er på lager. Ønsker du at modtage lagervarer straks, anbefaler vi at opdele købet i flere ordrer.
Fortrydelsesret
Du har 14 dages fortrydelsesret, når du handler hos YOUCARE.
Fortrydelsesfristen beregnes fra dagen, hvor du:
- Har modtaget varen
- Modtager den sidste vare, hvis din ordre indeholder lagervarer og forudbestillinger
Inden 14 dage fra modtagelsen, skal du give os besked til info@you-care.dk om, at du ønsker at fortryde dit køb. I beskeden skal du gøre os tydeligt opmærksom på, at du vil udnytte din fortrydelsesret.
Du kan også vælge at bruge vores standardfortrydelsesformular, som du finder i bunden af disse betingelser.
Bemærk at:
- At nægte modtagelse af varer eller undlade afhentning i pakkeshop er ikke at fortryde købet, hvis ikke der er givet tydelig besked til YOUCARE om fortrydelse.
- Varer, som af sundheds- og hygiejnemæssige årsager ikke er egnet til at blive returneret, er hvor forseglingen er blevet brudt efter leveringen.
Returnering
Varer skal sendes retur uden unødig forsinkelse og senest 14 dage efter, du har meddelt os, at du ønsker at fortryde dit køb.
Ved returnering er du ansvarlig for, at varen er pakket forsvarligt ind. Du bærer risikoen for forsendelsen. Så derfor er det altid en god idé at gemme postkvittering samt evt. T&T nummer.
Varens stand ved returnering
Du er ansvarlig for eventuel forringelse af værdien af varen, hvis det skyldes håndtering ud over, hvad der er nødvendigt for at fastlægge varens art, egenskaber og måde, den fungerer på.
Alle YOUCARE’s varer er forseglet og kan derfor ikke returneres efter ibrugtagning.
Tilbagebetaling ved fortrydelse og returnering af varen
Hvis du fortryder og returnerer dit køb, får du selvfølgelig hele beløbet tilbage, herunder også leveringsomkostninger. Det gælder dog ikke i følgende tilfælde:
- Har du købt flere varer på én ordre, men fortryder en del af dit køb, så refunderes leveringsomkostningerne ikke.
- Har du valgt en dyrere leveringsform end den billigste, som tilbydes, så refunderer vi kun den billigste fragtløsning.
Er varens værdi forringet, så fratrækkes forringelsen købsbeløbet.
Din betaling vil blive refunderet senest 14 dage fra den dato, hvor returvaren er modtaget af os. Tilbagebetalingen gennemføres via samme betalingsmiddel, som blev benyttet ved købet.
Hvis du fortryder dit køb, skal varen sendes til:
YOUCARE
Att.: Returnering
Herlev Torv 1, 2 sal
2730 Herlev
Danmark
Du skal vedlægge en kopi af ordrebekræftelsen, samt standardformularen, som kan hentes via dette link
Vigtigt: vi modtager ikke forsendelser sendt pr. efterkrav eller ved direkte fremmøde hos YOUCARE.
Tilfredshedsgaranti
YOUCARE er først tilfreds, når du er tilfreds. Når du køber vores produkter, har du altid 24 måneders reklamationsret, hvis der er fejl eller mangler ved din vare. Det betyder, at du som udgangspunkt kan få varen ombyttet, afslag i prisen eller pengene retur, afhængig af det konkrete tilfælde.
Det er selvfølgelig et krav, at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opstået som følge af udløb af produktets levetid, fejlagtig brug eller opbevaring eller anden skadeforvoldende adfærd.
Ønsker du at reklamere over et produkt, så kontakt os på info@you-care.dk. Vedlæg gerne en detaljeret beskrivelse af reklamationen, samt evt. dokumentation.
Reklamationer vil normalt blive behandlet indenfor 7 hverdage.
Du skal reklamere indenfor ”rimelig tid” efter, at du har opdaget manglen ved varen. Hvis du reklamerer indenfor to måneder efter, at manglen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.
Persondatapolitik
For at du kan indgå en handelsaftale, har vi brug for nedenstående oplysninger om dig:
- Navn
- Adresse
- Telefonnummer
- Oplysning om hvad du har købt
Formålet med behandling af personoplysninger er at kunne levere varen til dig, og til at håndtere evt. henvendelser vedrørende dit køb.
Personoplysninger registreres hos YOUCARE i fem år, hvorefter oplysningerne slettes. Vi sikrer at altid dit samtykke, så du er informeret om præcis, hvilke oplysninger der indsamles og hvornår de slettes, og hvilke rettigheder du har som registreret.
Klageadgang
Hvis du vil utilfreds eller vil klage over dit køb, så ræk endelig ud til os på info@you-care.dk. Vi elsker tilfredse kunder, og derfor har vi også vores tilfredshedsgaranti.
Hvis det mod vores forventning alligevel ikke lykkedes at finde en løsning, så er der mulighed for at klage til:
- Center for Klageløsning, Nævnenes Hus, Toldboden 2, 8800 Viborg
- EU-Kommissionens online klageportal (særligt relevant til forbrugere med EU-bopæl)
Klage kan indsendes via dette link http://ec.europa.eu/odr
Forbehold og ansvarsfraskrivelse
YOUCARE tager forbehold for prisfejl, tekniske fejl, udsolgte varer og forsinkede leverancer fra leverandører, samt force majeure.
YOUCARE, 4 januar 2024